Gesprekken met kinderen, ouders, collega's, hulpverleners, bestuurders, inspectie......
Hoe blijf ik als leraar bij mezelf, bij mijn eigen standpunt? Hoe verhoud ik mij tot alle informatie? Hoe blijven we constructief met elkaar in gesprek ten behoeve van goed onderwijs voor het kind?
Ook jezelf verbeteren in het voeren van belangrijke gesprekken?
trainingen in vervolg op de Workshop ‘Een ‘lastig’ gesprek voeren’
In de bekwaamheidseisen van de leraar staat vermeld dat je als leraar competent moet zijn in het samenwerken met collega’s. Dat wil zeggen dat je
Op een constructieve manier in gesprek zijn met je collega’s en daarmee aan deze bekwaamheidseisen voldoen is niet vanzelfsprekend. Voor samenwerken is communicatie een vereiste. En goed communiceren vraagt jezelf blijven ontwikkelen bijvoorbeeld door collegiale consultatie en intervisie.
Training Dynamische Oordeelsvorming biedt een praktisch hulpmiddel daarbij.
Meer weten? maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek!
'In vele trainingen heb ik tips gekregen. De waarde van deze dagen is dat ik met het model Dynamische Oordeelsvorming een nieuwe bril heb gekregen om naar mijn aandeel in gesprekken te kijken'
(Liesbeth)
'En ja, ik vind het dus heel lastig om niet alvast te gaan invullen en de 'beren op de weg' te laten waar ze zijn'
(Petra)
'De opbrengst van deze manier van werken is dat ik mijn probleem met een gesprek als zo veel kleiner ervaar dat ik ook weer zelf verantwoordelijkheid kan nemen voor de oplossing!'
(Jos)