Wat ik zie is dat veel gedoe in samenwerking en conflicten ontstaat door stapeling van aannames en het uitgaan van vanzelfsprekendheden en onuitgesproken verwachtingen.
Vragen stellen blijkt een goede remedie en tegelijk een kunst op zich.
Stel je vraag en deel je behoefte aan training, zodat we samen tot de toegesneden training komen voor jouw team of organisatie.
“Natuurlijk weet ik wel hoe ik vragen moet stellen, maar ik merk, dat ik het op cruciale momenten niet doe en me, vaak ten onrechte, laat leiden door mijn eigen oordelen over en oplossingen voor de situatie.”
Lees verder"Afspraak is afspraak" is een veel gehoorde uitspraak. De tweecomponentenafspraak draagt bij aan een gezonde cultuur van afspreken en aanspreken.
Lees verderVoor onderwijsprofessionals is het niet altijd even makkelijk om op een goede manier met ouders in contact te zijn. Ouders willen het beste voor hun kind. En terecht!
In gesprek met oudersIn de bekwaamheidseisen van de leraar staat vermeld dat je als leraar competent moet zijn in het samenwerken met collega’s.
Lees verderDeze training leert u een gesprek zó te voeren dat u een heleboel gedoe zoals misverstand, weerstand, of erger later leert voorkomen! U leert de relatie goed te houden en uw doel te bereiken.
Lees verder4-daagse training voor professionals
Voor managers, leidinggevenden, HR-professionals, stafmedewerkers, adviseurs, klachtbehandelaars, interim-managers, projectmanagers en vertrouwenspersonen.
Met behulp van het model Dynamische Oordeelsvorming® maak ik deze processen op een praktische menselijke manier bewust. De organisatie is gebaat bij zich ontwikkelende medewerkers. Een goede reden om je mensen de gelegenheid te geven zich te ontwikkelen door training en begeleiding.
Mijn trainingen richten zich op het ontwikkelen van oordeelsvermogen, besluitvaardigheid, het versterken van dialoog en gespreksvaardigheid. In alle trainingen is het model van Dynamische Oordeelsvorming® het onderliggende concept.